INFORMACJA DLA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ RUCHOWĄ
Jak załatwić sprawę w Komendzie Powiatowej Policji w Wągrowcu?
Krótki przewodnik w 10 punktach
1. Przygotuj się: Zanim udasz się do nas, upewnij się, że masz przy sobie dowód osobisty. Będzie on potrzebny do odbioru przepustki.
2. Jak dojechać: Nasz obiekt zlokalizowany jest w południowej części miasta w pobliżu miejskiej obwodnicy. Komenda Powiatowa Policji znajduje się przy ulicy Taszarowo 11 w Wągrowcu. W pobliże budynku można dostać się również autobusem komunikacji miejskiej – linia numer 4 z Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego na przystanek przy adresie Skrajna 33 – Skrzyżowanie z ulicą Taszarowo. Nazwa Komendy jest wyraźnie opisana, przed komendą znajduje się parking z miejscami dla petentów w tym, dla osób niepełnosprawnych.
3. Gdzie szukać: Wejście główne znajduje się od strony głównej ulicy. Prowadzą do niego schody. Na ten moment wejście nie jest dostosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo. Osoby poruszające się na wózku mogą skorzystać z wejścia na poziomie 0 – dostępnego z ulicy. Znajduje się tam domofon, przez który skontaktujemy się z dyżurnym - obsługiwany jest przez całą dobę. Za jego pomocą możesz poinformować o swojej wizycie i poprosić o asystę lub pomoc funkcjonariusza w trakcie pobytu na terenie jednostki.
4. Zadzwoń domofonem : Przy wejściu bocznym znajduje się domofon, przez który skontaktujemy się z dyżurnym - obsługiwany jest przez całą dobę. Za jego pomocą możesz poinformować o swojej wizycie i poprosić o asystę lub pomoc funkcjonariusza w trakcie pobytu na terenie jednostki.
5. Nie chodź sam: Pamiętaj, że nie możesz poruszać się po terenie jednostki samodzielnie. Będziesz miał przydzielonego pracownika policji, który będzie Ci towarzyszył w trakcie przebywania na Komendzie.
6. Psi przewodnik: Jeżeli korzystasz z psa asystującego, możesz z nim wejść na teren obiektu. Upewnij się, że pies ma odpowiednie oznaczenia.
7. Zachowuj spokój: Bądź spokojny i cierpliwy. Wszystkie nasze procedury mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa zarówno Twojego jak i innych osób.
8. Zakończenie wizyty: Po załatwieniu wszystkich spraw, opuść teren jednostki zgodnie z instrukcjami wyznaczonego pracownika.
Pamiętaj, że jesteśmy tutaj po to, aby Ci pomóc. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości, śmiało pytaj!