Dzień dobry, została pani wyróżniona!
Zapraszamy do odbioru nagrody, jaką jest komplet pościeli. O wszystkim zostanie Pani poinformowana na organizowanym przez naszą firmę pokazie w piątek w hotelu.
Te i inne podobne rozmowy telefoniczne odbywają się z mieszkańcami naszego powiatu. W praktyce, może się zdarzyć, że osoba jest przekonana, że wygrała w zestaw drogich urządzeń, czy przedmiotów.
Problem w tym, że często przekazanie nagród odbywa się za potwierdzeniem odbioru, które jest tak skonstruowane, że „nagrodzona” musi za te towary zapłacić.
Kolejną kwestią są pokazy, w trakcie których osoby prezentujące produkty informują o ich super właściwościach. Odkurzacz wyczyści wszystko, oczyści nawet powietrze, masażer spowoduje, że będziesz czuć się jak młody bóg, a specjalnie dobrana mieszanka ziół sprawi, że znikną wszelkie dolegliwości. Po tym wszystkim dobrze wyspać się w uzdrawiającym komplecie pościeli z owczej wełny.
Techniki prowadzenia pokazu sprawiają, że osoby na nim zgromadzone zostają oczarowane. Czar pryska, gdy tak zachwalane produkty nie są aż tak dobre, jak było to przedstawione. Osoby w poczuciu krzywdy czują się oszukane i pozostawione z dużymi ratami do spłaty.
W sytuacji, w której towar został kupiony poza lokalem przedsiębiorstwa (np. podczas pokazu organizowanego w hotelu) lub na odległość (np. w sklepie internetowym). Konsument ma wtedy prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni i obowiązek zwrotu towaru w ciągu kolejnych 14 dni.
Informacje o prawach konsumentów znajdują się na stronach internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta – prawakonsumenta.uokik.gov.pl
O pomoc można się zwrócić również do powiatowego rzecznika praw konsumenta – kliknij tutaj